Home About friends Instagram Follow Dash

Le Owner

"
"cos of Allah we still alive in this world."

Memory



tagboard


Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.
puasa!
Saturday, July 13, 2013 • 5:58 AM • 0 comments



assalamualaikum! selamat berpuasa.. aku rasa sedih sangat tahun ni sebab aku tak boleh sambut 1 ramadhan aku tak boleh beribadat macam kengkawan aku..aku ni jenis orang yang macam kalau aku tak biasa nak buat something tu aku akan jadi susah nak buat benda tu so aku akan susah nak buat ibadat macam depa semua ... terukan aku! manusia mana yang tak mau jadi hamba yang soleh dan solehah hamba mana yang tak mahu mengejar keredhaan allah .. habar kat aku sat! tahun lepas kalau puasa boleh balik malam tapi tahun tak boleh aku cuba minta kat cigku tapi cikgu tak bagi siap dia jerkah aku lagi dah la ABC .. tetiba ja air mata rasa nak mengalir dan memang aku menagis pun! aku ambik keputusan duk kat tepi kolam sesorang dan berita yang aku menagis tersebar kat orang ramai!! aku malu! aku ambik makan sikit sebab aku tak da selera nak makan pastu aku tak sangka pulak yang cikgu perasan yang dah dua hari aku habis makan awal! bulan puasa jugak la datang banyak ujian dan dugaan allah kepada hambanya macam pagi-pagi tak da air dan aku terpaksa mandi kat sekolah selama  dua hari berturut-turut sebab aku ni bukan manusia yang cepat sabar dalam menunggu ni.. hari pertama aku kena mandi kat blok kd hari kedua aku kena mandi kat bilik wuduk .. air dalam bilik wuduk macam bermain-main dengan kami...sat laju sat pelan sat tak da.. aku tadah air nak mandi pastu kak umul ambik air tu mandi..kedabussssh! kak umul!! terpaksa laa tadah air lagi .. payah kott.. lepas ni aku takan mandi lambat lagi!

:: bulan ramadhan bulan yang penuh barakah::


0 Comments:

Post a Comment


|