Home About friends Instagram Follow Dash

Le Owner

"
"cos of Allah we still alive in this world."

Memory



tagboard


Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.
adventure
Monday, March 24, 2014 • 2:53 AM • 0 comments



assalamualaikum,

macam biasa aku akan cerita tentang perjalan hidup aku yang penuh dengan benda yang baru dan seronok bagi aku laa~~ benda ni start hari jumaat ..aku sepatutnya balik rumah hari jumaat tapi disebabkan kenduri ustazah tersayang aku balik sabtu sebab  kenduri tu dekat tanjung tokong dan aku tak tumpang rumah saudara mara tapi aku tumpang rumah kawan :) hehehe.. the journey begin.. aku ingat aku balik dengan cah dan yusal tapi kak maisarah sekali ... aku sedikit tak selesa sebab aku tak pernah rapat dengan dia tapi dia baik..macam biasa pi ronda perangin then diorang nak beli coolblog kalau ikutkan hati aku tak mau beli sebab duit tak cukup.. tapi aku beli jugak pastu aku ajak cah pi satu kedai ni ..kedai ni kalau diikutkan budak yang `tudung labuh' tak layak nak masuk ..nasib tak da budak sekolah lain tetiba penyakit aku datang terpaksa la si cah ni cepat-cepat ikut aku ke toilet..at first dia tak ingat toilet dekat mana pastu aku ajak pi toilet dekat komtar..jauhh gilaa kauu..tapi nasib baik nampak signbourd tandas..legaa..pastu masa nak balik kami terserempak dengan senior AL ..diorang tinggi then aku saja melawak dengan kak maisarah "kenapa senior kami takk tinggi macam tu" lepas tu dia kata tengak kaki laa~~...lepastu tunggu bas pi balik pulau .. dalam bas aku ngantuk gilaa pastu tido tapi tak cover langsung..hahaha malu :3..sampai balik pulau dalam pukul 6 berapa tah pastu cah kata kami kena tunggu bas sampai pukul 7 kalau tak mau tunggu balik dengan ayah dia time call ayah dia tak angkat.. sebelum call ayah dia kami masuk 7e pakcik(sebenarnya muda lagi tapi aku tak boleh sebut abang) dalam tu hensemm maniss *cairr*. dah tak boleh balik dengan ayah dia so kami tunggu je laa then kat situ ada pasar malam pastu aku ajak cah . dia tak mau tapi aku ajak di juga , banyak cinaa kowt nak beli makanan pun tak boleh .. pusing satu round je lepas tu naik bas , cah bagitau akan ada banyak budak cina dan diorang akan buat hingarr! memang betul pun dah la badan tinggi-tinggi tapi baru form 2.. tolong respect kami , kami form3..hahaha.. sampai rumah cah solat then buat kerja sikit lepas tu ayah dia balik then ajak makan kat luar.. ayah cah ni lawak sebenarnya..tanpa diduga lepas habis makan kakak sulung dia dan satu family datang..maluuuuuuuu! tapi abang ipar dia hensem..hahahaha..anak menakan dia pun comel :D cah kata kemungkinan diorang tidur rumah dia aku hope tak sebab aku malu dan memang betul pun diorang stay rumah tu.. tak pa la nak buat cam na lepastu tengak tv then masuk tido tetiba tengah malam tu aku dahaga air pastu aku nak gerak cah tapi takott tapi aku still gerak dia aku tak tahan dahaga kowtt! esok tu aku bangun ingat nak tolong tapi semua dah terhidang so duduk makan je laa..aku terasa diri aku sedikit kurang ajar ..kakak cah buat air nescafe ..memang favourite akuu! pastu aku siap-siap nak pi kenduri ..time iron tudung, tudung tak nak jadi tension betul laa.. kami pi kenduri tu dengan mak husna tapi mak husna hantar sampai station bas ja.. janji pukul 9.30 tapi 9.51 baru keluar rumah..anak dara bersiap hahaha..lepastu kami kena tinggal ..huaaaahaaa.. pastu abang ipar cah antar sampai sampai bas dah jalan nasib sempat tahan .. time tu aku pakai baju batik dengan tudung sekolah*semangat mashoor* ingat kena 0.70 tapi kena RM3.40. gilee kau duit aku habis kowt! time aku duduk dalam bas tu aku pening kepala pastu terasa nak muntah almaklumla aku dah tak biasa dengan jalan balik pulau.. time dalam bas jugak aku dengan husna fikir nak naik bas apa lepas ni sebab ainul dengan yang lain ada dekat bus stop sekolah.. ingat nak ambik bas 102 tapi lambat sampai so ambik bas apa entah tak ingat laa.. bila sampai bus tu stop belakang sekolah.. arghhh kena jalan pulak pi dekat diorang semua yang tunggu depan sekolah..nasib kami semua jumpa tengah jalan.. disebabkan aku yang tau tempat tu nama apa.. aku te choosen one untuk tanya dekat pakcik rapid setiap kali berhenti.. penat kowt!  dah lambat  sangat kami naik ja bas 101 ingat nak berhenti dekat islad plaza sebab yang tu dekat dengan straits apa entah tapi mak cik baju kotak-kotak  yang ada dlam bas sekali tu kata dia nak pi tempat yang sama tapi hampehh! kami turun dekat depan tapak pasar malam tanjung tokong memang jauh doo.. kami kena jalan  kaki pi dekat tesco balik.. time tu matahari atas kepala dan orang azan zohor..nasib baik ada number phone nabilah dan nasib baik jugak la nabilah sudi ambik kami.. ingat dia nak ambik kami pakai kereta besar tapi pakai kereta viva... 2 trip doo.. yang tu pun bertindan..hahahaha..time nak makan terjumpa cikgu ina ex cikgu tadika then cikgu zaharah.. cikgu tegur kenapa pakai baju batik mashoor..hahaha..maluu.. pastuu makan-makan snap pic.. suami ustazah hensemm..untung ustazah..lepas habis naik bas ada yang nak singgah komtar dulu tapi aku dengan kembar straight to jetty.. so the adventure is end :) kalau rasa citer ni tak best tak pa sebab korang yang baca ni tak alami apa yang kami rasa.. benda yang jadi ni buatkan aku rasa ukhwah sesama kami sendiri lagi rapat



dalam bas otw sekolah


see aku pakai tudung sekolah..hahaha :)

p/s: gambar setakat ini sahaja sebab bateri camera kong!
   


0 Comments:

Post a Comment


|