Home About friends Instagram Follow Dash

Le Owner

"
"cos of Allah we still alive in this world."

Memory



tagboard


Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.
respect & love
Wednesday, March 26, 2014 • 6:34 AM • 0 comments



assalamualaikum

hyeee! kay. hari ni nak cerita pasal respect and love ..hahaha..kasih sayang takkan muncul kalau tiada sifat hormat dalam diri. haritu cikgu buat kursus ahli kelab kaunseling then ada satu aktiviti ni yang aku takkan lupa , dalam aktiviti ni cikgu bagi satu kertas ni then suruh tulis nama orang yang paling kita sayang dalam dunia ni then korang tau apa yang mula-mula aku nak tulis.. aku nak tulis nama dia! aku duduk sebelah yusal then yusal pun sama ja dengan aku..hahaha..lepas tu aku fikir balik.. kalau aku hilang dia dari dunia pun aku tak la sedih sangat sebab mak.. mak adalah orang yang paling paling paling penting dalam dunia ni gilaaaa la kalau hg kata hg tak sedih kalau mak hg mati.. so aku tulis la nak mak aku dekat kertas tu besar-besar sama la dengan semua orang kowt.. then cikgu panggil sesorang tengak kotak AJAIB ..mula dari belakang so kami yang depan ni tak sabar .. aku jadi orang yang terakhir mula-mula aku ingat benda apa tau.. so bila turn aku .. dalam tu ada benda yang aku suka sesangat benda yang buat aku rasa yakin dan benda tu adalah........
CERMIN so aku buat la cara aku tengak cermin..hahahaha.. cikgu cakap jawapan yang kami tulis semua salah sebab sebelum kita sayang seseorang mesti kita sayang diri kita sendiri kan.? dan sebelum kita hormat sesiapa kita kena hormat siapa kita..understand.? so point dia dekat sini sebelum kita mula sayang orang tu kita kena sayang diri kita dulu.. aku bagi satu contoh yang melambangkan  dia sayang dekat seseorang tu melebihi diri dia..dia sanggup bunuh diri atau buat benda yang bodoh kalau seseorang yang dia sayang tu tinggal kan dia.. dan benda yang dia buat ni boleh memudaratkan diri dia sendiri..dan sama jugak la dengan respect pun..


p/s aku tak tau kenapa gambar dia jadi macam  ni



0 Comments:

Post a Comment


|