Home About friends Instagram Follow Dash

Le Owner

"
"cos of Allah we still alive in this world."

Memory



tagboard


Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.
ukhwahfillah
Wednesday, November 26, 2014 • 8:22 AM • 0 comments



Assalamualaikum,


(belong to me)


aku bersyukur sangat parents aku hantar masuk mashoor. actually tak banyak dakwah dijalankan tetapi niat kita masuk SMKA. kalau niat kita betul kita nak berubah kita nak cari bi'ah islam insyallah kita akan jumpa. tapi kalau kita masuk SMKA sebab terpaksa dan kita biar perasaan tu sampai kita habis sekolah sebab tu perangai tak macam budak SMKA. semua bermula dengan nawaitu

k.sebenarnya nak cerita pasal kehidupan aku dekat sana. aku rasa bersyukur sebab aku jumpa kengkawan yang baik. ya baik. baik yang betul-betul baik. kawan yang baik kan bermaksud kawan yang selalu menegur kita kalau kita buat masalah. ya dekat mashoor ada kawan baik macam tu. sebab niat kami . kami datang membawa harapan ibu bapa kami dan kami nak rasa macam mana bi'ah islam yang dikatakan tenang. ya suasana mashoor memang tenang. paling tenang bila kami tadarus pagi-pagi berusrah. banyak yang aku belajar. tapi aku ni bukan baik sangat. kadang-kadang perangai aku yang buatkan aku kadang-kadang tak macam budak SMKA. dalam dunia ni mesti ada yang baik dan yang buruk. ada yang baik dan ada yang jahat. macam tu la mashoor. tapi banyak yang mengajar aku. senior-senior yang tabah , baik hati, lemah -lembut dan yang selalu mengajar kami erti kiffarah.

aku takda geng. sorry aku takut nak ada geng. sebab aku takut nanti bila aku takda geng nanti aku tak boleh nak bergaul dengan semua orang. aku takut nanti geng tu tinggal aku. so, aku kawan dengan semua orang, tapi aku ada beberapa sahibah yang baik tau ;)

yusal dengan war mengajar aku erti kehidupan dekat aku. aku seronok bila dorang luah masalah dekat aku. aku suka bila dorang jumpa aku bila dorang sedih sebab aku ada badan yang boleh dorang peluk bila dorang sedih dan aku ada telinga untuk dengar masalah dorang. mungkin orang kata aku macam chipsmore. jumpa aku bila aku sedih tinggal aku bila seronok. hey listen, benda tu pernah jadi dekat aku tapi cuba fikir balik, ko tak seronok eh bila tengak dorang seronok dan benda tu jadi dekat aku bila aku dekat mashoor sebab dorang akan sudi pinjamkan telinga dorang kalau aku sedih. bila aku tengah marah cakap benda merapu, dorang cuba nasihakan aku supaya aku fikir balik patut ka aku marah atau whatever lha~

anis syazwani. dia mengajar aku erti kasih sayang seorang ibu dan ayah. dia kawan first mashoor yang bagi hadiah birthday dekat aku.hahaha. kami satu kelas masa form 1. tapi entah kami rapat. kadang-kadang kami sembang pasal k-pop.hahaha. k. aku tak tahu nak describe dia macam mana sebab dia outsider tapi tu lha ukhwah kami kuat.hahaha

sue dengan syai. dorang tempat aku nak berislamik sebab aku ni half k-popers dan half islamik. tapi takda la islamik sangat. kami menyokong usaha-usaha remaja yang berusaha berdakwah dan mentarbiyah orang. sue mengajar aku untuk hargai orang lain sebelum orang tu tiada. dia juga menguatkan lagi untuk aku menjadi politician dan lawyer one day. syai dia macam hmmm. baik. tembam sikit.hahaha. disebabkan dia aku sedar yang selama ni aku baca something yang buang masa dan baca something yang takan bawa faedah untk aku. dia kenalkan aku  HILAL ASYRAF . aku baca koleksi cerpen yang ditulis oleh hilal asyraf. aku menagis setiap helain. mungkin aku cepat tersentuh tapi tu la hakikatnya banyak yang aku belajar dan faham. roommates aku gelakkan aku bila aku menagis dan bila aku cerita ada yang buat macam hmmm. dorang faham apa yang aku rasa.

nasuha. dia ajar aku erti kasih sayang. orang selalu tengak dia happy. tapi aku nampak sebaliknya.hahaha. dia salah sorang pencerita dalam hidup aku. aku tau kenapa dia happy dia pun tau kenapa aku happy. dia tau kenapa aku sedih. dia ajar aku apa yang perlu aku buat. dia ajar aku untuk positifkan diri.kami kenal since form1 dan tahun ni kami satu kamar. who knows? dia tak sedar apa yang dia buat kengkadang.hahaha. her lough is playing on in my mind right now. dia ajar aku erti menjadi leader yang sebenar. menjadi leader harus di hormati bukan ditakuti kerana itu benda yang berbeza. dia ajar aku erti disiplin.hahhahaha. almaklumla aku ni kadang-kadang suka langgar peraturan. dan kalau korang nak tau dia kawan yang baik. macam yang aku kata tadi. dia kawan yang baik sebab apa tau. sebab dia selalu peringat aku kalau aku tak solat selalunya asar la.hahahaha. aku tak tahu kenapa aku suka tengak dia menagis mungkin sebab bila dia menagis dia nampak macam budak-budak.hahaha. perangai dia pun macam budak-budak jugak kengkadang , manja sometime tapi tu la aku ni tak reti nak bermanja sangat.

er. kawan yang aku rasa paling kelakar walaupun kengkadang tak. dia ajar aku erti hijrah malah kesan hijrah itu sekali. sapa sangka orang yang aku rasa macam meluat masa form 1 adalah orang yang pentig dalam hidup aku. tu la orang kata jangan benci. hahaha. dia ajar aku dalam seronok macam mana pun jangan lupa allah dan jangan terlalu lagha. bukan senang nak hijrah untuk jadi lebih baik. tapi dia buktikan beb, aku rasa bangga. dia bagi aku inspirasi untuk aku bangun awal buat qiam dengan study pepagi. good job friend (y)

lastly kawan yang aku rasa mengajar aku erti segala-galanya. cah. kadang-kadang aku selalu pinjamkan telinga aku untuk dia.hmmm. no one can't understand what she feel. dia strong weh. tapi ramai yang tak tau. actually aku macam marah la juga bila orang cakap belakang dia. orang cakap senang tapi orang tak paham apa yang dia rasa. dia selalu tegur aku bila ada orang cakap pasal aku. aku tak kisah bruhh. ni baru kawan. kawan yang berani tegur kesilapan yang kita buat. bukan kawan kalau orang tu asyik puji kita. bila dia menagis aku pun menagis sebab sedih bila i hear her real life story. aku nak tolong tapi aku tak mampu. aku masih berumur 15. tapi dia mengajar aku erti NEVER GIVE UP dalam diam. biar banyak kali kita jatuh asalkan kita kuat dan berusaha untuk bangun dan terus berdiri,

aku petik dalam satu dialog cerpen hilal asyraf tajuk cerpen UHIBUKAFILLAH dalam SIMFONI CINTA by the way cerpen yang ditulis beliau banyak mengajar aku erti cinta yang sebenar.

(sorry tak ingat nama watak. main hentam ja nama pastu ada yang aku ubah gaya penulisan sebab lupa)
*akmal adalah satu tahun lebih tua daripada amar*
amar:kau apa khabar
akmal: tengah down sekarang
amar: kenapa?
akmal: markah aku jatuh untuk exam kali ni tapi aku present ok markah tinggi
amar: ada hikmah la tu. ko nak tau satu benda ta
akmal: apa?
amar: kalau isteri kau tinggal kan kau, keluarga tinggal kan kau, semua orang pergi dari hidup kau               dan kau tahu sapa yang akan ada di sisi kau?
akmal: tak tahu
amar: aku. aku akan selalu ada disisi kau.
akmal:*menagis*

p/s: masa baca aku tak henti-henti menagis


dan aku tahu sebab apa kita susah nak cari sahibah(for girls) ianya sebab kita bersahabat bukan kerna allah. actually allah menunjukkan kasih sayangnya melalui orang-orang yang macam sahibah yang menegur kita bila kita silap. sahibah yang sanggup menerima kekhilafan kita. kita ya semua boleh cari sahibah/ sahabat kalau semua niat kerana allah. ukhwah yang manis oleh kita bina kalau berlandaskan jalan yang betul dan niat kepadanya.



syaidatul maisarah bt muhammad adham
nickname: syai


paling gedik uollss QUEEN W
nurul wardina bt azlan
nickname: war


nick name: suee

 siti aisyah bt omar
nickname: cah.

erdina bt mohd anuar
nick name: er

yusal yani bt yusni
yusal je kitaorang panggil

nasuha bt rosli
 suhaaaa :)


hahahaha. terima kasih sebab teman aku berjalan dalam dunia ni :)





0 Comments:

Post a Comment


|